9 Ocak 2017 Pazartesi

Betül Sena'm 1 Yaşında


Güzel kızımın ilk doğum gününü ananemizin evinde kutladık. Günler öncesinden neler yapacağımı, nasıl süsleyeceğimi düşünmeye başladım. Mümkün olan en az bütçeyle, fazla abartmadan, ev ortamında sade bir doğum günü tasarladım kafamda. Neden derseniz; yanı başımızdaki komşumuz Suriye’nin ve onun gibi nice Müslüman ülkenin durumu ortada. Hep oradaki çocuklar, bebekler ve anneleri geliyor aklıma. O anneler ne hisseder, neler düşünür evlatları hakkında, nasıl üzülürler kim bilir. Bütün bunları düşündükçe ve gördükçe insan kendi rahat yaşamından utanıyor geçekten. Elimizden maddi yardım ve duadan başka bir şey de gelmiyor. İçinde bulunduğumuz sayısız nimetin hesabını nasıl vereceğiz acaba?

Normalde annemler Ankara’ya gelecekti ve ben yakın komşularımı, arkadaşlarımı çağırıp küçük çaplı bir kutlama yapacaktım. Fakat annem ve teyzemin “buraya gelin” ısrarlarına dayanamayıp Bartın’a gittik. Kızımın pastasını ben yapacaktım ama şekline tam karar verememiştim. Betül Sena’nın kedilere olan aşkı bir ışık yaktı kafamda. Kedili bir pasta neden olmasın dedim. Pinterestten biraz araştırma yaptım ve şeker hamuru çok az olan harika bir pasta çıktı karşıma. Ayrıca misafirlere vereceğim hediyelerin etiketini de kedili yapmayı düşündüm. Minik kavanozlara badem şekeri koyup; etrafına Betül Sena 1 yaşında yazan etiketler yapıştırdım. Kavanozları ve etiketleri babam yaptı. 


Pasta malzemelerini ve süslemeleri yavaş yavaş temin ettim, her markete gidişte bir şey aldım. Pastanın altına koymak için ayaklı tabak alsam mı? Yok almayayım derken arkadaşım Betül böyle bir hediye getirmiş, çok sevindim.
Bir de doğum günü elbisesi meselesi vardı tabi J onu da ali ekpresten sipariş etmiştim ama 2 ay oldu hala gelmedi. Ben de Maminodaki indirim değerlendirip elbise-badi-taç takımını aldım. Elbisenin altına ayakkabısını da Serra teyzesi önceden yollamıştı, onu giydirdim. Gelelim yolculuk öncesi hazırlığımıza. En zoru buydu sanırım, çünkü onu koy bunu şu lazım olur derken beynim yoruldu ve biz babamın koca arabasına zor sığdık :D arkada sadece ben ve yan tarafım doluydu. Böyle olmasında Betüşün yürüteç, oyuncak ve mama sandalyesini de götürmemizin etkisi büyük. Yola çıkmadan bir gün önce pandispanyalarımı(2 tane) yaptım. Bunun içinse (zaten ihtiyacım olan) kelepçeli kalıp aldım. Keklerimi ve kremamı evden yapıp götürdüm. Çünkü hem pastayı süslemeye ancak vaktimiz yeter hem de annemin büyük fırını yok diye düşündüm. Pastamın tarifini bir sonraki yazımda paylaşacağım. Bütün bu uğraşlarımızın sonunda bol yiyecekli, güzel bir doğum günü yaptık.


 Pasta, börek benden; kurabiye, irmikli toplar Rana’dan, poğaça teyzemden geriye kalanlar anneciğimdendi.




 Bol bol fotoğraf çektik. Betül Sena fotoğraflarda hiç gülmedi, çok sıkıldı, karşıdan sevdiği şarkıları açtık ancak o şekilde dikkati dağıldı biraz. Resimde gördüğünüz üzere A harfi inik çıktı, bir yerinde delik vardı sanırım ama tesbit edemedik, birkaç defa şişirdik hep indi.


 CEPA’da ortaya kurulan baloncudan almıştık. Orada şişirilmiş olan E harfini çubuk sokarak indirip bize verince kontrol etme gereği duyduk. Satan bayan  bize bir tavır yaptı, bir şeyler söyledi ters ters. Yine de aldık ama işte bir harf böyle çıktı o yüzden tavsiye etmiyorum. Süslerimiz salonda hala asılı duruyor, çıkarmadık J

Yavruma yeni yaşında sağlık, sıhhat, huzur ve bol uyku ver Allah’ım. Onu vatana, millete hayırlı evlat eyle. Karşısına hep iyi insanları çıkar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder