24 Mart 2015 Salı

Erken Doğumgünü Kutlaması


Anneciğimizin doğum gününü 20 gün öncesinden kutladık bu yıl. Neden mi? çünkü her zaman istediğimiz tarihte bir arada olamıyoruz. Ravzanın deyimiyle “5 aile” hep bir araya gelemiyor. Ranayla Bartına gitmişken kutlayalım dedim ben. Sadece teyzemleri çağırmış gibi hazırlık yaptık annem pasta yapmama rağmen bir şey çakmadı. Komşumuz Fatma teyzeyi, akrabamız Meryem ablayı çağırdım. O gün ekstradan gelen sürpriz misafirlerimiz de oldu toplamda  18 kişi vardık yani.
Cuma akşamı eve gider gitmez pasta yapmaya başladım amaaa sonuç hüsrandı. Neden? Bildiğin tariften şaşmayacaksın arkadaş! Görümcemin her zaman yaptığı bir pasta var keki kakaolu kreması beyaz çok güzel oluyor. Ondan yapayım dedim tarifini yazmıştım.  İlkokul yaşlarımdan beri kek yaparım bu kadar kötü olmamıştı kekim. Kağıt gibi kaldı hiç kabarmadı :D haydii baştan yap bakalım Zeliş dedim. Bildiğim keki yaptım, kremasını da sürdüm koydum buzdolabına. Ertesi gün üstüne ganaj yaptım. Görüntüsü öyle çok güzel olmadı ama tadı nefisti.



Teyzemden börek yapmasını istedim
 


Annem poğaça yapmıştı ve önceden hazırlanan sarmaları pişirdik.




Bir akşam öncesinde biz geleceğiz diye ve ben tadına bakayım diye annem amcasının kızı Amine ablaya trileçe siparişi vermiş J o gün bu tatlıyı da teslim aldık.


Annemin gözüne her zaman ki gibi az gözüken çeşitlerin yanına bir de ekmek yaptı ve üzerine sürmeye acılı. Menü tamamlandı.


Anneme mutfak panosu hazırlamıştım ve Rana’yla ortaklaşa pasta seti almıştık. Tabi bir düşüncesizlik edip Ravza’yı katmadık verirken o da çok bozuldu içeri gidip ağladı falan. Kuzum benim ben anneme hediye alamadım diye L




Dönüşüm ise tabi bir bavul dolusu oldu ki babam terminale bırakırken isyanlardaydı. Gelirken de aynı giderken de aynı ne taşıyorsunuz siz bunlarda diye J babacığımbak işte bunlardı annem neler neler koymamış ki. Beyaz baklava ve su böreği



Bu sarıp sarmalanmış paketlerde marul ve ıspanak var J

Çok sevdiğim kavurmalı pide


Muz, pankek, menemen



Ve Türk kahvesini çok sevip, tam istediğim kıvamda yapamadığımdan anneciğim kahve yapma makinesini bana verdi. Ah canım annem benim. 


Bu arada gitmeden birkaç gün önce seksenler izlerken anneler günü kutlanıyordu o bölümde ben de çok duygulanmıştım. Neyse ki bu duygusallık vakitlice oldu da atlattık. 


iyi ki doğdun anneciğim sen olmasaydın dünya gerçekten eksik kalırdı. yüzlerce yetimin başı okşanmaz, susuzluktan ve kıtlıktan ölen insanlara su kuyusu açılmaz,kötülüğe iyilikle karşılık veren biri olmaz, müslümanlığı seninle seven insanlar olmazdı ve biz bu kadar merhametli yetişmezdik. iyi ki varsın annem... ALLAHım sana sağlıklı, huzurlu,iman dolu ve bizimle geçireceğin bir ömür versin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder