24 Haziran 2015 Çarşamba

Ah bu Gençlik....

Günümüz Türkiyesinde şöyle çok irdelemeden üstünkörü bir baktığınızda gençliğin pek de iyiye gitmediğini görmek hiç de zor değil. Buna lise öğretmenleri bizzat her gün şahit olmakta. Hatta her ders bitiminde bu kadarı da olmaz dedirten saygısızlıklar karşısında şaşırıp kalmaktalar. Çünkü gençlik şu hale geldi; hiçbir hedefi ve amacı olmayan, benimsediği yüce bir değeri olmayan, büyüğüne, öğretmenine hatta anne-babasına saygısız, onlara karşılık vermeyi özgüven zanneden, adı Müslüman fakat ahlakı başka bir dine ait nesil… Bütün bunları eleştirmek ya da şikayet etmek için söylemiyorum. İçim hakikaten yandığı için söylüyorum. Emine Şenlikoğlu’nun “Gençliğin imanını sorularla çaldılar” adlı bir kitabı vardı. Ben diyourum ki gençliğin imanını teknolojiyle çaldılar. Dizilerle, reklamlarla, sosyal medyayla gayri meşru ilişkileri o kadar normal ve doğal hale getirdiler ki; daha küçücük yaşta çocuklar sevgili bulma derdine düştüler. Sevgi-sevda-aşk bu kelimeler o kadar kirletildi ki… ve gençlerimiz dini-ahlaki konularda o kadar bilgisiz ki, zaman zaman bu konulara değindiğimde hocam elini tutmak da günah mı diye sorabiliyorlar.



Bütün bunları görüp de hiç bir şey yapmadan durmak olmaz; çünkü bu hepimizin sorumluluğunda olan emr-i bil maruf nehyi ani’l münkeri yerine getirmektir. Vicdanı olan her Müslüman bu durumdan üzüntü duyar ve bir şeyler yapmaya çalışır. Ben de bu niyetle öğrencilerin her gün gördüğü koridordaki panolara görsel materyaller astım. Bunun için bazılarını renkli çıktı olarak aldım. 




Çizgilerle 40 hadisi renkli sayfalara çıkarttım. 40 hadisi görselleştirerek daha akılda kalıcı hale gelmesini sağlayan Hasan Aycin’e çok teşekkür ederim. Böyle güzel hizmetlere çok ihtiyacımız var. Panolarımız bu hale geldiler.






Öğrenciler istem dışı da olsa panoya baktıklarında akıllarında bir şeyler kalacaktı fakat ben bunu onların vicdanlarına bırakamazdım J temel dini bilgiler sınavında soracağım dedim. Hepsi panolara bakmaya ve hadisleri okumaya başladılar. Hatta panodan söküp eve götürenler de oldu. Ben amacıma biraz da olsa ulaştım hepsinin aklına en az iki hadis sokmuş oldum. Belki bir gün yalan söyleyeceklerine ya da kötü bir şey yapacaklarında anlattıklarım, gösterdiklerim, izlettirdiklerim akıllarına gelir de vazgeçerler.




Rabbim bana öğrencilerime faydalı olmayı, onlara güzel örnek olabilmeyi nasip eyle…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder