15 Aralık 2015 Salı

Çok Çikolatalı Doğum Günü Pastası


Krema malzemesi biraz pahalı olsa da yaptığınızda asla pişman olmayacağınız enfes bir pasta. Ravza’nın doğum günü için yaptım ve herkes bayılarak yedi. Buyurun tarif


Pandispanya:
4 yumurta
1.5 su bar. toz şeker
1 çay bar. su
1 çay bar. sıvıyağ
1 pk kakao (25gr)
2-2.5 su bar. un
1 pk kabartma tozu
1pk vanilya
Krema:
300 gr. Sütlü çikolata
1 kavanoz fındık kreması (350gr)
2 pk. Hazır krema (400 ml buzdolabında soğutulmuş)
Arasına 2 muz süslemek için bonibon ve fındık kırığı


Yapılışı :
1.Yumurta ve şekeri mikserle iyice çırpın. İçine sıvıyağ ve suyu ekleyip çırpmaya devam edin.
2. Un, kabartma tozu, vanilya ve kakaoyu da ekleyip düşük devirde biraz daha çırpın.
3. Yağlanmış yuvarlak tepsiye karışımı döküp 180 derecede pişirin. Pişince keki eninden ikiye ayırın.
4. Krema için çikolatayı benmari usulü eritin. Tamamen eriyince içine fındık kremasının hepsini boşaltın. Çok kısa süre mikserle çırpın.
5. 2 paket soğuk kremayı karışıma ekleyip tekrar çırpın. 



Hazırladığınız kremayı buzdolabına koymadan kekin arasına sürün, biraz dolapta bekletip donmaya başlayınca dolaptan çıkarın. Arasına muzları koyup diğer katı kapatın.



 Kalan kremayı sürün. Üstünü dilediğiniz gibi süsleyin. Ben bonibon ve fındığı tercih ettim.



2 yorum:

  1. Ravza nın doğum günü kutlu olsun mutlu yıllar dilerim hamarat annesinin yaptığı pasta harika ellerinize sağlık sevgiler...:))

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederiz güzel dilekleriniz için Ravza benim kardeşim ama aramızda 20 yaş olunca annesi gibi hissediyorum :)

    YanıtlaSil