1 Ekim 2013 Salı

KURABİYE CANAVARII


ATOM KURABİYE
Malzemeler:
250gr. Tereyağı ya da margarin (ben tereyağı kullanıyorum)
2-3 yemek kaş pudra şekeri
1 çay bar. Yoğurt
1 çay bar. Sıvıyağ
1 yumurta sarısı akı üzerine
1 çay kaş karbonat
1 pk. Kabartma tozu
Aldığı kadar un
İÇ Malzemesi:
4 elma, 5 kuru incir, 5 kuru kayısı, 1 çay bar kuru üzüm, 1 su bar. Tozşeker
Üzerine: pekmez
 Ceviz ya da fındık

1.Elmaları kabuğunu soyup rendeleyin. İncir , kayısı ve üzümü küçük küçük doğrayın ve toz şekerle birlikte pişirin.
2. kurabiye malzemelerini karıştırıp hamur haline getirin.
3. hamurdan bir parça alıp onu açın, içine malzemeden koyup kapatın.
4. kurabiyeleri önce yumurta akına sonra ceviz veya fındığa batırın.
5.170 derece fırında piştikten sonra sıcakken üzerlerine birer yemek kaşığı pekmez dökün.

AFİYET OLSUN

Tarif sevgili arkadaşım Betül’den özel bir adı var mı bilmiyorum ama “Atom Kurabiye” adını ben yakıştırdım. İçi bol malzemeli üstüne birde pekmez geldiği için. Ne zaman yaptıysam çok beğenildi, sevildi. Eşim de bayılıyor bu kurabiye ye ben de J



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder