11 Ocak 2014 Cumartesi

İzlediklerim 1

                            12 YILLIK ESARET 

Dün akşam eşimle film izleme seanslarımızdan biri daha gerçekleşti. Sizlerle paylaşmak istedim



                 Müthiş bir film ben çok etkilendim. Zencilerin o malum beyazlardan! Ne işkenceler çektiklerini çok iyi anlatıyor. Zaten film gerçek bir olaydan yola çıkarak yapılmış. Filmin baş kahramanı olan “Solomon” özgür bir kemancı, eşi ve çocuklarıyla mutlu bir hayat sürüyor. Birgün bir iş teklifi alıyor ve kendini köle pazarında buluveriyor. Her ne kadar hür olduğunu anlatmaya çalışsa da o artık bir köle olmuştur. Bundan sonra Solomon’un ve onun gibi olanların başlıyor çilesi. Fakat Solomon vazgeçmiyor mücadelesinden ve sonunda kurtuluyor esaretten ve tam 12 yıl sonra ailesine kavuşuyor. Çok kötü, çok etkilendiğim sahneleri var ama izlenmesi gerekiyor diye düşünüyorum.
        Şimdi dünyaya insan hakları, hürriyet savunuculuğu yapanların kirli geçmişi. He bu arada filmde Brad Pitt de rol almış fakat filmin finaline doğru çıkıyor ama önemli bir görev üstleniyor tabiJ
Benim için de tevafuk oldu; bu hafta iki ayrı yerde cahiliyye dönemindeki kölelik ve cariyeliği konuşmuştuk. Üzerine de bu filmi izleyince, İslamiyetin nasıl köklü ve adaletli bir değişim yaptığını anlamış oldum.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder